Jajka, migdały i postacje… na dobry wzrok

Istnieje wiele produktów spożywczych, które wspomagają nasz wzrok. Do takich właśnie należą chociażby jajka. Mało kto może zdaje sobie sprawę z faktu, że żółtko jaja to świetne źródło luteiny i zeaksantyny, a także cynku – substancji, które dbają o dobrą kondycję oczu.

Na portalu ABC Zdrowie czytamy, że jeśli chce się mieć lepszy wzrok, powinno się jeść jedno jajko dziennie. A co z cholesterolem? Nie trzeba się martwić o niego zanadto, ponieważ najnowsze badania wykazały, że jajka wcale nie są tak szkodliwe, jak wcześniej sądzono. Według Światowej Organizacji Zdrowia możemy jeść aż 10 jaj tygodniowo.

Dobrym elementem diety, który wspomoże nasz wzrok będą także migdały i pistacje. Tak! Dzięki dużej zawartości witaminy E migdały mogą hamować proces zwyrodnienia plamki żółtej. Jedna garść tych orzechów zapewni mniej więcej połowę zalecanej dawki witaminy E na cały dzień. ABC Zdrowie donosi, że jeśli chcecie zadbać o swój wzrok, warto sięgnąć również po pistacje. Spośród wszystkich rodzajów orzechów, to właśnie pistacje uważane są za najlepsze dla dobrego widzenia. Małe, zielone orzechy zawierają luteinę, zeaksantynę i witaminę E.

Śledźcie naszą stronę internetową oraz profil na Facebooku – znajdziecie tam informacje także o innych elementach diety korzystnej dla naszych oczu.