Zasady komunikacji z pacjentem i w zespole terapeutycznym

Szkolenie zapoznaje rejestratorkę oraz pielęgniarkę/pielęgniarza z zasadami komunikacji z pacjentem okulistycznym. Może być narzędziem dla kadry zarządzającej oraz lekarskiej. Stwarza ramy efektywnej komunikacji w zespole lekarz-pielęgniarka-optometrysta-rejestratorka

Szkolenie trwa 8 godzin

Tematyka szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  • Zasady konstruktywnego porozumiewania się
  • Budowanie w gabinecie atmosfery sprzyjającej współpracy
  • Jak mówić by pacjent nas „usłyszał”?
  • Przeszkody w sprawnym komunikowaniu się
  • Rola pytań w procesie komunikacji
  • Techniki aktywnego słuchania
  • Rozpoznawanie potrzeb rozmówcy zawartych w wypowiedziach
  • Systemy sensoryczne
  • Przekazywanie i zawiłych treści medycznych językiem zrozumiałym dla pacjenta
  • Komunikaty asertywne i charakterystyka postawy asertywnej
  • Zarządzanie przestrzenią w komunikacji
  • Reguły wywierania wpływu społecznego
  • Potęga i magia słów
  • Znaczenie mowy ciała w komunikacji/ruchy gałek ocznych
  • Autoprezentacja jako element wywierania wpływu
  • Jak efektywnie współpracować z lekarzem i radzić sobie z jego uwagami. Sprawna praca pod presją
  • Jak zarządzać pracą w zespole pielęgniarskim

Główne korzyści to:

  • Umiejętność komunikacji z pacjentem w trakcie relacji
  • Wzrost efektywności leczenia w wyniku lepszego zrozumienia
  • Umiejętność kontroli relacji z pacjentem
  • Lepsza współpraca w zespole oraz sprawniejsza praca pod presją.

JUŻ WKRÓTCE PODAMY TERMIN