Szkolenie zapoznaje rejestratorkę oraz pielęgniarkę/pielęgniarza z zasadami komunikacji z pacjentem okulistycznym. Może być narzędziem dla kadry zarządzającej oraz lekarskiej. Stwarza ramy efektywnej komunikacji w zespole lekarz-pielęgniarka-optometrysta-rejestratorka
Szkolenie trwa 8 godzin

Tematyka szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Zasady konstruktywnego porozumiewania się
- Budowanie w gabinecie atmosfery sprzyjającej współpracy
- Jak mówić by pacjent nas „usłyszał”?
- Przeszkody w sprawnym komunikowaniu się
- Rola pytań w procesie komunikacji
- Techniki aktywnego słuchania
- Rozpoznawanie potrzeb rozmówcy zawartych w wypowiedziach
- Systemy sensoryczne
- Przekazywanie i zawiłych treści medycznych językiem zrozumiałym dla pacjenta
- Komunikaty asertywne i charakterystyka postawy asertywnej
- Zarządzanie przestrzenią w komunikacji
- Reguły wywierania wpływu społecznego
- Potęga i magia słów
- Znaczenie mowy ciała w komunikacji/ruchy gałek ocznych
- Autoprezentacja jako element wywierania wpływu
- Jak efektywnie współpracować z lekarzem i radzić sobie z jego uwagami. Sprawna praca pod presją
- Jak zarządzać pracą w zespole pielęgniarskim
Główne korzyści to:
- Umiejętność komunikacji z pacjentem w trakcie relacji
- Wzrost efektywności leczenia w wyniku lepszego zrozumienia
- Umiejętność kontroli relacji z pacjentem
- Lepsza współpraca w zespole oraz sprawniejsza praca pod presją.